Олег Лисак: «Ворскла» завжди розглядалася як соціальний проект»

Олег Лисак

Генеральний директор ФК «Ворскла» дав ексклюзивне інтерв’ю «Полтавщині Спорт»

Функціонерів футбольного клубу «Ворскла» важко назвати публічними особами. Дуже рідко можна побачити інтерв’ю з президентом чи іншим співробітником «Ворскли» десь крім офіційного сайту, та й то у форматі стислого коментаря. А між тим, запитань до тих, хто керує клубом, у вболівальників завжди не менше, ніж до команди. Особливо це відчувається тоді, коли клуб має певні проблеми, які позначаються на результатах на футбольному полі. Тоді за всіх на післяматчевих прес-конференціях «вигрібає» головний тренер. Проте сьогодні, у проблемний період для ФК «Ворскла», нам вдалося грунтовно поспілкуватися з віце-президентом та виконуючим обов’язки генерального директора клубу Олегом Вікторовичем Лисаком. Не дивлячись на кризовий період і заклопотаність, Олег Вікторович поспілкувався з «Полтавщиною Спорт» на різні теми, включаючи найгостріші.

Робота структури клубу

— В липні Вас представили як віце-президента ФК «Ворскла», який відповідає за розвиток дитячо-юнацького футболу в клубі та за маркетинг, тобто роботу з вболівальниками, рекламу і т. д. З вересня Ви заступили на пост генерального директора. Які конкретно функції додалися до Ваших обов’язків?

— Загальне керівництво всією структурою клубу і господарська діяльність. Власне, все як у звичайному господарському товаристві. Є доходи, які йдуть по групі компаній «Ferrexpo», і є витрати. Простіше кажучи — економічна частина роботи.

— Як виглядає модель управління «Ворскли»?. Ви отримуєте конкретні, вимірювані, завдання від президента клубу і втілюєте їх в життя, чи здійснюєте керівництво як «вільний художник» і потім звітуєтеся за досягнутий результат, а шляхи розвитку і конкретні завдання ставите перед собою самі?

— Дивіться, є різні моделі управління футбольними клубами. Наша модель виглядає наступним чином — є спортивна частина роботи, яка повністю у компетенції головного тренера. Це тренувальний процес, селекція і, звісно ж, відповідальність за результат. Це не обговорюється. Звісно, ми іноді можемо зазирати у деякі спортивні нюанси, але загалом в моїй компетенції — господарська частина. По суті — моє завдання створити всі умови для нормальної роботи тренерів і команди.

— У клубі є така посада як СПОРТИВНИЙ директор. Якщо за СПОРТИВНУ частину роботи клубу відповідає головний тренер, то чим займається СПОРТИВНИЙ директор?

— Є питання, які стосуються гравців дитячо-юнацької школи, команди U-19, дубля і т. д. Є маса аспектів роботи щодо співпраці з Федерацією футболу, щодо підписання контрактів і багато іншого. Ці речі не стосуються тренувального процесу, але все ж належать до спортивної складової роботи клубу, а не господарської. От саме такі функції має регулювати спортивний директор.

— Якщо я Вас правильно зрозумів, ваші трудові відносини з Василем Сачко — це скоріше партнерство, аніж підпорядкування? Тобто завдання йому ставить президент і за результат він теж відповідає перед ним, а вам не підпорядковується?

— Я б дійсно назвав наші стосунки з Василем Вікторовичем більш партнерськими і дружніми. Розумієте, в якихось питаннях він підпорядковується мені, в якихось я підпорядковуюсь йому, адже з нього питають за результат команди, а я маю забезпечити його всіма умовами, щоб він комфортно працював і добивався результатів.

— Просто одним з ваших завдань є залучення вболівальників на стадіон, а кращою «приманкою» для цього є гарна гра команди і результати. А тут уже потрібно задавати питання головному тренеру. Наскільки я пам’ятаю, перед командою стоїть завдання — потрапити до першої шістки після першого етапу.

— Так, і ми за неї боремося. Сьогодні головним тренером команди є Василь Вікторович Сачко. Цей тренер затверджений президентом Романов Черняком і нещодавно власник клубу Костянтин Жеваго публічно заявив, що тренер його влаштовує. Якби було по-іншому — ми б без зайвого шуму сіли і розірвали наші відносини. Більше того, я скидаю капелюха перед Сачком і футболістами за те, що вони самовіддано працюють у тій ситуації, яка склалася і про яку Ви мене, впевнений, сьогодні запитаєте.

video.png

— Тобто тренер, так само як і футболісти, сидить без зарплати?

— Звісно, а як ви думали? Так не буває, щоб команда не отримувала грошей, а тренер отримував.

— А Вас особисто влаштовує робота менеджменту клубу? Чи не прагнули б Ви змінити ту модель, яку щойно описали на, можливо, більш ефективну?

— Ні, я над цим навіть не замислювався. Та модель, яка є, нормально працює. У клубу активно розвивалася і розвивається інфраструктура. Можу лише сказати велике «дякую» Дмитру Яворському і всім, хто її вибудував.

Фінансові питання і бюджет клубу

— Річний бюджет «Ворскли» становить близько 12 мільйонів доларів. При цьому заробляє клуб менше одного відсотка з цих коштів, тобто практично увесь бюджет — затратна частина. В чому причина такого занепаду?

— Розумієте, «Ворскла» завжди всіма розглядалася виключно як соціальний проект. Я у футболі людина нова — мені всі розповідають, що у цій сфері 2×2 може дорівнювати п’ять. Але я довгий час працював банкіром і, в моєму розумінні, 2×2 — це чотири. Знову ж таки, варто подякувати людям, які фінансували і продовжують вкладати в це необхідні кошти, адже це дорогого коштує. Проте я маю на меті все ж таки збільшити дохідну частину. У клубу є для цього необхідні резерви, я їх бачу. Моє завдання — змусити їх працювати на клуб. Я дійсно збираюся зробити проект ФК «Ворскла» комерційним і, як би наївно це не прозвучало, дивлюся на це з позитивом і впевненістю у майбутньому.

— Звідки такі затрати?

— На стадіоні працюють магазин атрибутики і ресторан, який обслуговує 90 людей в день. Зараз це все — затратна частина, так само, як і база, утримання бази, стадіону і т. д. А ті гроші, які Костянтин Жеваго витрачає на клуб, взагалі можуть ніколи не повернутися. Поки що це все — затратна частина. Зараз «Ворскла» — виключно соціальний проект.

— Яким чином збираєтеся виправляти ситуацію?

— Є кілька векторів розвитку. По-перше — активізація соціальної складової, тобто розвиток дитячо-юнацького футболу і приваблення вболівальників на стадіон. По-друге — ті ж фан-магазин та ресторан у перспективі можуть приносити прибуток. По-третє — ринок реклами. Назвіть мені хоч одне місце у Полтаві, де регулярно збираються близько 2 тисяч людей, які бачитимуть логотип вашого бренду. Чи є хоч одна спортивна команда у Полтаві, виступи якої транслюються на всю Україну, і яка здатна широко представити логотип компанії, просто надрукувавши його на футболці?

Заборгованість перед футболістами

— На дитячо-юнацькому футболі і роботі з вболівальниками ми зупинимося окремо, а зараз хотілося б поговорити про найбільш актуальну і обговорювану проблему — заборгованість перед футболістами.

(далі буде)

Види спорту:

Футбольні турніри: