Суворість законодавства України щодо азартних ігор: порівняння з Великою Британією
Розгляньте важливі аспекти регулювання галузі грального бізнесу в Україні та Великій Британії, для кращого розуміння відмінностей та спільних рис
Українське законодавство про азартні ігри: жорстке чи ні? Порівнюємо з Британією
Азартні ігри мають довгу історію в обох країнах, але шляхи їхнього розвитку та регулювання значно відрізняються. В Україні та Великій Британії азартні ігри завжди були популярною розвагою, але їхня правова основа, суспільне сприйняття та вплив на економіку розвивались по-різному, при цьому в Україні з появою таких платформ як Slotoking casino, ринок азартних ігор почав активно адаптуватися до сучасних трендів і вимог.
Огляд історії азартних ігор в Україні та Великій Британії відкриває цікаві факти. У Великобританії історія азартних ігор бере свій початок з кінних перегонів, перші з яких офіційно відбулися в місті Честер у далекому 1539 році. Протягом наступних століть, саме кінні перегони залишались ведучим видом азартної розваги, знаходячи підтримку навіть у королівських колах. Сучасні форми азартних ігор, такі як лотереї та бінго, набули популярності та легалізації на території Британії лише в 1960-х роках. Відкриття першого казино-клубу Port Talbot магнатом Джорджем Альфредом Джеймсом стало переломним моментом в історії британського гемблінгу.
У контрасті до цього, в Україні азартні ігри почали набирати обертів значно пізніше. Перші казино-клуби з’явилися в Києві та Одесі проте, протягом XVIII, XIX та XX століть, такі заклади періодично з’являлися та зникали, а спеціалізоване законодавство, яке б контролювало азартні ігри, формувалося доволі повільно.
Загальний огляд законодавства про азартні ігри в Великій Британії
Історія законодавства Великої Британії у сфері азартних ігор є прикладом того, як уряди пристосовуються до змін у суспільних настроях та технологічному розвитку. Починаючи з XVII століття, коли азартні ігри стали широко поширеними серед населення, британське законодавство пройшло довгий шлях від заборон до регулювання та легалізації.
У 1934 році відбулася значна подія у регулюванні азартних ігор у Великій Британії – лотереї були легалізовані. Цей крок відображав зміну у ставленні до азартних ігор та їхньої ролі в суспільстві. Легалізація лотерей дозволила уряду контролювати цю діяльність та забезпечувати захист гравців.
Наступним важливим кроком стало прийняття в 1960 році Закону про ставки та азартні ігри, який поклав початок легалізації основних форм азартних ігор, включаючи казино. Цей закон відкрив двері для створення легального ігрового ринку, що стимулювало економічний розвиток та створення робочих місць, одночасно встановлюючи основу для регулювання та контролю над азартними іграми.
Сучасний етап регулювання азартних ігор у Великій Британії був визначений Актом про азартні ігри 2005 року, який забезпечив більш гнучкий та сучасний підхід до управління азартними іграми. Цей закон сприяв створенню безпечного та відповідального ігрового середовища, з акцентом на захист міноритарних груп та запобігання зловживань. Поправки, внесені в 2014 та 2021 роках, подальше уточнили та адаптували законодавство до новітніх технологічних та суспільних реалій, зокрема в сфері онлайн азартних ігор.
Загальний огляд законодавства про азартні ігри в Україні
Після здобуття Україною незалежності, азартні ігри перебували в зоні правової невизначеності, що спричинило їх неконтрольований розвиток.
У 1984 році було прийнято Кодекс про адміністративні правопорушення СРСР, в якому лише обмежена кількість статей стосувалася азартних ігор, що не могло забезпечити ефективне регулювання грального бізнесу. Ця відсутність регуляції призвела до швидкого розвитку азартних ігор у кінці 80-х та на початку 90-х років, коли Україна стала незалежною державою. Гральні заклади, включаючи казино, почали масово з’являтися по всій країні, часто без належного контролю та ліцензування.
Цей період характеризувався відсутністю чітких законодавчих рамок, що сприяло розвитку грального бізнесу в тіньовому секторі. Відкриття великих казино після набуття Україною незалежності стало відображенням нових економічних реалій, але також підкреслило потребу в регулюванні цієї діяльності з метою захисту суспільних інтересів та створення прозорих умов для ведення бізнесу.
В 2009 році Україна зробила рішучий крок у боротьбі з азартними іграми, прийнявши Закону України «Про заборону грального бізнесу». Цей закон став важливим моментом у регулюванні азартних ігор в країні, оскільки він оголосив нелегальним всю діяльність азартного бізнесу, за винятком державних лотерей.
Однак у серпні 2020 року ситуація кардинально змінилася. Україна зробила історичний крок, легалізувавши азартні ігри. Це рішення відкрило нову сторінку в історії грального бізнесу країни, надавши йому легальний статус та можливість для розвитку в рамках закону.
Легалізація азартних ігор у 2020 році позначила важливий період переходу від повної заборони до регульованого та відкритого ринку. Це не лише створило умови для легального бізнесу та інвестицій у цю сферу, але й забезпечило додаткові доходи до державного бюджету через ліцензування та оподаткування.
Порівняння суворості законодавства: як це впливає на доступність та розвиток ігрового бізнесу в обох країнах
Порівняння суворості законодавства у сфері азартних ігор між Великою Британією та Україною відкриває цікаві перспективи щодо доступності та розвитку ігрового бізнесу в обох країнах. Це порівняння демонструє, як історичні, культурні та політичні фактори впливають на формування національних політик в цій сфері.
У контексті розвитку азартних ігор, Великобританія демонструє більш ліберальний підхід до азартного бізнесу порівняно з багатьма іншими країнами, включаючи Україну. Однак цю ліберальність потрібно розглядати окремо у двох основних сегментах гральної індустрії: наземних казино та онлайн-казино, де існують значні відмінності в регулюванні та доступності.
Наземні казино
Наземні казино в обох країнах регулюються досить строго, але з різним ступенем суворості. Основна відмінність у регулюванні азартного бізнесу між Україною та Великобританією полягає в ліберальності британського законодавства, що дозволяє відкрити казино майже в будь-якому місці за умови отримання ліцензії від Комісії з азартних ігор (UKGC) та дотримання Акта про азартні ігри 2005 року. Натомість, в Україні для відкриття наземного казино необхідно отримати ліцензію від Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей та відповідати суворим критеріям, включно з розташуванням у висококласних готелях, наявністю значної кількості номерів і гральних автоматів. Ці вимоги обмежують кількість наземних казино в Україні до декількох міст. Також, вікові обмеження для гравців відрізняються: в Україні азартні ігри дозволені з 21 року, у Великобританії – з 18, а ставки в футбольних пулах – з 16 років.
Онлайн-казино
У Великобританії процес відкриття як наземного грального закладу, так і онлайн-казино є відносно простим порівняно з українськими реаліями, завдяки чіткому регулюванню та ліберальному підходу до азартного бізнесу. В Україні ж, з огляду на жорсткі вимоги до наземних казино, азартні оператори надають перевагу онлайн-сегменту.
Запуск онлайн казино в Україні вимагає меншої кількості умов, таких як сформований статутний капітал від 34 млн грн, сертифікація обладнання, офіційна реєстрація компанії, та сплата ліцензійного збору. Це робить онлайн-казино привабливішим варіантом для ведення бізнесу, зважаючи на високу вартість запуску та утримання наземного закладу. Враховуючи ці умови, можна прогнозувати зростання кількості онлайн казино в Україні в найближчому майбутньому, доки не відбудуться зміни в законодавчому регулюванні.
Висновки
Азартні ігри в Великобританії відіграють важливу роль у суспільному житті, маючи глибокі історичні коріння та розвинену законодавчу базу, що робить країну однією з найбільш ліберальних у сфері гемблінгу в Західній Європі.
Україна, у свою чергу, після років заборон та відсутності регуляції, лише нещодавно почала формувати основу для легального азартного бізнесу. Легалізація азартних ігор у 2020 році відкрила нові перспективи для розвитку гральної індустрії в країні.